רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה

לידה היא אירוע רפואי מורכב. משום כך, לעיתים קורה שהצוות הרפואי המטפל באם היולדת מתרשל בטיפול, וכתוצאה מכך נגרם נזק כזה או אחר לילד או לאם, ולפעמים למרבה הצער אף מוות של אחד מהם. אם נגרם לכן או לילדיכן נזק רפואי שמקורו בהתרשלות רפואית בלידה, אתן מוזמנות ליצור עם משרדנו קשר בטלפון 02-6542255, או להשאיר פרטים בטופס המצורף, ואנחנו נחזור אליכן בהקדם האפשרי.

מהי רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית סביב אירועי הלידה מתחלקת לשני חלקים עיקריים: רשלנות רפואית שפוגעת ביילוד ורשלנות רפואית שפוגעת באם.

רשלנות רפואית שפוגעת ביילוד שכיחה ביותר כאשר לא מאבחנים, מתעלמים מסימני המוניטור או לא מטפלים בזמן במצוקה של העובר; מרשלנות רפואית שכזו עלול להיגרם ליילוד נזק קשה ובעיקר נזק מוחי.

רשלנות רפואית בלידה יכולה להיגרם, בין היתר, מבחירה שגויה של שיטת המיילדות, הצוות לא יילד את התינוק במהירות הנדרשת ובהתחשב במצבו, אם נבחר מכשור רפואי שאיננו נכון, הולם או מתאים ופגיעה שמתרחשת זמן קצר אחרי הלידה, מטיפול לקוי או רשלני לדוגמא שהצוות הרפואי מתעלם ממצבו הרפואי של היילוד, אשר מצריך התערבות טיפולית באופן מידי, או מתן טיפול תרופתי מידי.

היעדר נוכחותו של רופא, כשהמצב מצדיק זאת, אם מחליטים לוותר על אופציית ניתוח קיסרי או התרשלות בזמן לידה מכשירנית.

הבחירה שלא להפנות לבדיקות רלוונטיות, התייחסות רשלנית לתוצאות, אי- אבחון או פענוח שגוי של הבדיקות המקדימות או התעלמות (מוניטור, אולטרסאונד, דיקור מי שפיר וכו'), רשלנות בזירוז או בעיכובה של לידה - לרוב מספקים עילות מוצדקות לתביעות רשלנות רפואית.

הגשת תביעת רשלנות רפואית 

לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון או בלידה, משרדנו, איתי גבעון עורך דין מומחה לרשלנות רפואית בלידה תומך את תביעותיו בחוות דעת של טובי ובכירי המומחים הרפואיים בתחומי המיילדות והגניקולוגיה, הניאונטולוגיה, נוירולוגית ילדים ושיקום ילדים.

משרדנו מומחה בטיפול בתביעות רשלנות רפואית בלידה, אנחנו כאן, בשבילך, צרי קשר עוד היום עם משרדנו

משרדנו מתמחה בייעוץ וייצוג של נשים ומשפחות להן נגרם נזק שמקורו רשלנות רפואית בלידה, ומאחורינו ניסיון רב בניהול תביעות אלו בהצלחה עבור לקוחותינו. בכל הנוגע לאירועים רשלנות רפואית בלידה, מרבית התביעות בעניין זה מוגשות בהתאם לנזקים המנויים ברשימה להלן. אם את סבורה שאת או ילדך נכנסים בגדרו של אחד המקרים המנויים להלן, מומלץ ליצור קשר עם משרדנו. 

 :סוגי רשלנות רפואית בלידה 

תשניק סב-לידתי (לידה)

מדובר בסיבוך רפואי בו במהלך הלידה נגרם לעובר מחסור בחמצן. תשניק סב לידתי הינו מסוכן מאוד לתינוק, ויכול להביא לנזקים חמורים ובלתי הפיכים. לרוב הרשלנות הרפואית בהקשר של תשניק סב-לידתי בלידה נגרמת עקב הגורמים הבאים:

  1. שימוש רשלני במכשירי עזר הבאים לכדי שימוש בלידה מכשירנית (ואקום או מלקחיים).
  2. הימנעות מהפניה ללידה קיסרית, למרות שהיו אינדיקציות לכך בסמוך ללידה.
  3. אי חיבור של העובר למוניטור עוברי, וכתוצאה מכך חוסר ניטור של מצוקה עוברית.

לידת עכוז

לידת עכוז היא מצב רפואי בו התינוק פונה לצאת מרחם אמו כאשר עכוזו פונה לפתח הלידה במקום ראשו. מצב זה הינו מסוכן לתינוק, ויכול להביא לפגיעות חמורות ואף למוות. הרשלנות הרפואית הרווחת בהקשר של לידת עכוז:

  1. אבחון לקוי של מנח העובר. שגיאה באבחון יכולה להביא לכך שהאם לא תופנה לניתוח קיסרי (הנהוג במצבים אלו), או היעדר ניסיון לבצע היפוך לתינוק. 
  2. במצב של מנח עכוז, נדרש כי בחדר הלידה יהיו שני רופאים, כאשר לפחות אחד מהם הוא רופא מיילד מומחה. אי עמידה בדרישה זו לבדה, עשויה להגיע כדי רשלנות במקרה של נזק.

לידת ואקום

מדובר בלידה בה הרופא המיילד מצמיד מכשיר יניקה לראשו של העובר, לצורך "שליפתו המהירה". ההליך נעשה בעיקר כאשר יש דחיפות רפואית לביצוע לידה מהירה. הנזקים האפשריים מלידת ואקום רשלנית הם דימום לתינוק, צהבת, דימום לאם היולדת ועוד. הרשלנות הרפואית הרווחת בהקשר של לידת ואקום:

  1. הבחירה בלידת ואקום הייתה שגויה, ונגרמו עקב כך נזקים (למשל קרע בצוואר הרחם).
  2. אי ההפניה ללידת ואקום, כאשר זו הייתה נדרשת (אי זיהוי של סימני מצוקה רלוונטיים כגון מצוקה עוברית).
  3. התרשלות בביצוע של לידת ואקום (למשל אי הקפדה על משך הזמן בו מוצמד מכשיר היניקה לראש העובר, אי וידוא של ירידת מים לפני הביצוע ועוד).

פרע כתפיים (כליאת כתפיים)

מצב בו התינוק לא יכול לצאת מהרחם, היות וכתף התינוק נתקעת בעצם החיק של האם היולדת, או כל מצב אחר בו נדרשת "משיכה" של העובר על ידי הצוות המיילד. במצב של פרע כתפיים יכולים להיגרם לעובר נזקים רבים כגון שברים, שיתוק זרוע מסוג Erb, חנק ועוד. הרשלנות הרפואית במקרה של פרע כתפיים:

  1. היעדר היערכות לפרע כתפיים- מצב זה מתרחש לרוב כאשר משקל העובר גדול מהרגיל. אי זיהוי של הסיכון לכך (מה שהיה מאפשר הפניה לניתוח קיסרי) מהווה רשלנות. כמו כן, כאשר יש סיכון לפרע כתפיים, יש להיערך עם שני רופאים בחדר לידה, כאשר אחד הוא רופא מיילד מומחה. אי עמידה בדרישה זו עשויה לעלות כדי רשלנות. 
  2. ביצוע רשלנות של משיכת העובר- אם הרופא משך את העובר בצורה חזקה מדי, או שמא השתמש בצורה לא נכונה במכשור, או ביצע תמרון בצורה שגויה, יתכן והוא ביצע רשלנות רפואית.

ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא הליך רפואי מורכב, בו יכולים להיגרם מגוון של נזקים לעובר ולאם. הרשלנות הרפואית בהקשר זה יכולה להיות בעצם ההפניה לניתוח קיסרי, כאשר לא היה בכך צורך רפואי. מנגד, יתכן ואי הפניה לניתוח קיסרי כאשר היה צורך בכך (למשל אם מדובר בתאומים או עובר מעל משקל מסוים) עשויה לעלות כדי רשלנות. בנוסף, ישנם מקרים בהם נוספים המעידים על כך שככל הנראה הייתה רשלנות רפואית:

  1. דימום כבד- ייתכן ונגרם נזק לכלי הדם של היולדת במהלך הניתוח בצורה רשלנית.
  2. כאשר ישנה פגיעה בפוריות האישה לאחר הניתוח, יתכן שמדובר ברשלנות רפואית.
  3. ייתכן ונגרם ליולדת או לתינוק נזק עקב ההרדמה המלווה ניתוח קיסרי.

אפידורל

זריקת חומר הרדמה אל החלל האפידורלי (תעלת העצבים ליד חוט השדרה), אשר ידועה יותר בשם "זריקת אפידורל", ניתנת לנשים בעת לידה כדי להקל על הכאבים הרבים שבלידה. לעיתים החדרת המחט נעשית על ידי הרופא בצורה רשלנית כך שהמחט מוחדרת לעמוד השדרה, מה שיכול לגרום לשיתוק ולנזקים חמורים.